We wrześniu 2020 r. na Wydziale Oceanografii i Geografii przeprowadzone zostało badanie opinii Nauczycieli akademickich oraz Studentów dotyczące kształcenia zdalnego realizowanego na WOiG w semestrze letnim 2019/20 w warunkach kryzysowych wynikających z pandemii koronawirusa.
Wstępne wyniki ankiet prezentowane są poniżej.
Wszystkim, zarówno Nauczycielom akademickim jak i Studentom, dziękujemy za udział w ankiecie.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
![]() | 1.18 MB |
![]() | 1.1 MB |
Na Wydziale Oceanografii i Geografii co roku podejmowane są aktywności promujące wśród studentów wypełnianie ankiet dotyczących jakości kształcenia.
Wyniki ankiet w pierwszej kolejności przekazywane są prowadzącym oraz ich bezpośrednim przełożonym. W przypadku gdy w ankietach pojawiają się uwagi krytyczne, kierownik jednostki zobligowany jest przeanalizować przyczyny wspólnie z prowadzącymi, przedstawić wnioski dyrektorowi instytutu ds. dydaktycznych.
Zbiorcze wyniki ankiet publikujemy poniżej (w załacznikach). Ponadto informacja o publikacji sprawozdania przesłana zostaje e-mailem do wszystkich studentów za pośrednictwem Portalu Studenta, z linkiem do opracowanych wyników ankiet, informacja publikowana jest na oficjalnym profilu FB Wydziału wraz z prośbą o zapoznanie się z e-mailem w sprawie ankiet. Raport z wynikami badań ankietowych przedstawiany jest na Radzie Dziekana oraz na spotkaniach ze studentami. Koordynatorzy ankiet zamieszczają podziękowania za udział w ankietach i podsumowania wyników w Panelu Ankiet (informacja widoczna w Portalu Studenta i Panelu Nauczyciela).
O wielu lat utrzymuje się wysoka ocena zajęć przez studentów. Wśród pracowników wzrasta świadomość konieczności podnoszenia jakości kształcenia. Świadczy o tym udział pracowników w szkoleniach z zakresu szeroko pojętej dydaktyki akademickiej – aktywizujących metod kształcenia, tutoringu i innych. Pojawiają się prośby ze strony nauczycieli akademickich o przeankietowanie zajęć poza harmonogramem w przypadku, gdy pracownik otrzymuje krytyczne uwagi ze strony studentów lub gdy chce sprawdzić, czy modyfikacja sposobu nauczania przynosi pozytywne zmiany. Również okresowa ocena pracowników skłania kierowników jednostek, w przypadku negatywnych uwag w stosunku do pracowników, do reagowania i podejmowania działań naprawczych.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
![]() | 404.57 KB |
![]() | 472.47 KB |
![]() | 493.73 KB |
![]() | 570.33 KB |
![]() | 685.28 KB |
![]() | 637.18 KB |
![]() | 1.12 MB |
![]() | 2.29 MB |
![]() | 1.66 MB |
![]() | 253.01 KB |